Tekst Laser therapie website

Wat is lasertherapie en voor wie geschikt?

Medische laser therapie heeft een wetenschappelijk bewezen effect in het bestrijden van pijn, heeft een ontstekingsremmende werking en stimuleert de bevordering van cel genezing bij onder andere wonden, postoperatieve herstelfase, maar ook bij spier- en peesblessures. Met specifieke golflengtes van licht, wordt de zelfherstellende functie van lichaamscellen gestimuleerd.

High Power Lasertherapie is zeer geschikt voor de behandeling van onder andere:

*Beschadigde of ontstoken pezen en gewrichten

*Slijmbeursontsteking

*Artrose

*Kraakbeenschade, verstuikingen en verrekkingen

*Carpaal Tunnel Syndroom en RSI

*Onderrugpijn, Hernia, nekklachten en Whiplash

*Spanningshoofdpijn, Migraine en kaakklachten

*Tennisarm, Golferselleboog

*Hielspoor en Runner’s Knee

*Wond- en littekenbehandeling

De combinatie van lasertherapie en fysiotherapie is in Nederland nog vrij onbekend. Na onderzoeken blijkt dat de methode effectief is bij de behandeling van klachten. Patiënten ervaren minder pijn en herstellen sneller.

Lasertherapie inzetten bij de Revalidatie van long COVID-19

Voor langdurige klachten na COVID-19 wordt ook de Engelse term ‘long COVID’ gebruikt. Long betekent hier: ‘langdurig‘.

Bij veel mensen met long COVID-klachten lijkt de ademhaling geblokkeerd te worden door een verstoorde samenwerking tussen het middenrif en de spieren van de buikwand.

Het middenrif is de grote ademhalingsspier die als een koepel onder je longen ligt. Na een COVID-19 infectie is het middenrif vaak ontregeld en voelt pijnlijk aan. Dit gaat gepaard met kortademigheid.

Door HPLT Lasertherapie in te zetten bij de revalidatie van patiënten met long COVID-klachten kun je patiënten sneller en effectiever behandelen. Bovendien is een lasertherapie behandeling veilig en pijnloos.

Snel resultaat met lasertherapie

Het aantal lasertherapie behandelingen dat nodig is om een merkbaar resultaat te hebben, is afhankelijk van de ernst van de klachten. In de meeste gevallen is het effect al na 1 behandeling duidelijk merkbaar. Het blijkt dat patiënten hebben ca. 5 tot 7 behandelingen nodig zijn om weer op het niveau voor long COVID-19 te komen.

Schuiven naar boven